دیدبان

برگزاری نهمین کنفرانس اتحادیه‌ مجالس کشورهای اسلامی/ اعلام برنامه‌های کاری

برگزاری نهمین کنفرانس اتحادیه‌ مجالس کشورهای اسلامی/ اعلام برنامه‌های کاری
دیدبان: نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی دقایقی پیش در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد.
در این کنفرانس حدود 28رئیس مجلس و 47هیأت پارلمانی از کشورهای اسلامی حضور پیدا کرده‌اند.
در جلسه افتتاحیه این اجلاس حسن روحانی رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس قوه مقننه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و سیدحسن خمینی تولیت آستان امام خمینی(ره) حضور دارند.
کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی از 25 تا 30 بهمن‌ماه برگزار می‌شود که اجلاس در مرحله اول در سطح کارشناسان برگزار و پس از ان در سطح کمیته‌های اجرایی و بعد از مشخص شدن دستور کار اجلاس رؤسا توسط کمیته‌های اجرایی طی امروز 29 و 30 بهمن‌ماه در سطح رؤسای مجالس کشورهای شرکت کننده برگزار خواهد ‌شد.
**برنامه کاری نهمین کنفرانس اتحادیه کشو‌رهای اسلامی
در جلسه افتتاحیه این اجلاس که از ساعت 9 تا 11 برگزار خواهد شد رئیس مجلس ملی سودان و رئیس هشتمین دوره کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی سخنرانی کرده و از علی لاریجانی دعوت می‌کند تا ریاست دوره نهم کنفرانس اتحادیه مجالس اسلامی را بر عهده بگیرد.
در اولین جلسه کاری ساعت 11 تا 12 و 15 دقیقه و اعضای دفتر شامل نایب‌رئیس از هیات آفریقا، نایب‌رئیس از هیات عربی و گزارشگر انتخاب خواهند شد.
تصویب دستور کار و برنامه کاری نهمین دوره کنفرانس مذکور، گزارش دبیرکل اتحادیه، ایراد سخنرانی توسط روسای مجالس، روسای هیات‌ها و ناظران (به ترتیب حروف الفبای انگلیس) از جمله دیگر برنامه‌های امروز این کنفرانس است.
در دومین جلسه کاری امروز که از ساعت 15 تا 17 و 30 برگزار خواهد شد جمعی دیگر از روسای مجالس، روسای هیات‌ها و ناظران سخنرانی می‌کنند.
همچنین در ساعت کاری 18 تا 19 و 30 دقیقه هم برخی دیگر از روسای مجالس سخنرانی خواهند کرد و سپس حاضرین در این کنفرانس در ضیافت شام علی لاریجانی شرکت می‌کنند.
در دومین روز کاری این کنفرانس هم از ساعت 9 تا 12 و 15 دقیقه سخنرانی روسای مجالس، روسای هیات‌ها و ناظران صورت خواهد گرفت و سپس بیانیه، قطعنامه و گزارش این کنفرانس تبیین و تصویب می‌شود.
در چهارمین جلسه کاری روز دوم کنفرانس گزارش شانزدهمین جلسه کمیته عمومی اتحادیه تصویب می‌شود؛ در همین جلسه کاری گزارش کمیته کارشناسان درخصوص بررسی سند بیانیه مجلس اسلامی نیز به تصویب خواهد رسید.
تصویب پیش‌نویس اصلاحیه آیین‌نامه اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی بر مبنای اساسنامه جدید از دیگر دستور کارهای این نشست است.
کمیته‌های تخصصی این اتحادیه هم مباحث خود را برای بررسی و تصویب ارائه خواهند کرد.
اختتامیه کنفرانس هم از ساعت 18 تا 20 فردا با تصویب گزارش نهایی و تصویب بیانیه و اعلام نهایی برگزار خواهد شد.
 
*منبع: فارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن